کودک خلاقکودک خلاق، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 18 روز سن داره

کودکان خلاق

خمیر بازی

1392/6/8 20:15
3,580 بازدید
اشتراک گذاری

خمیر یک ماده جالب توجه برای کودکان است. کودکان می توانند از فشار دادن ـ  مخلوط کردن رنگ های مختلف خمیر ـ  سوراخ کردن و لوله کردن و به خصوص قیچی کردن و شکل دادن خمیر چیزهای زیادی یاد بگیرند.

 

کارگاه مادر و کودک خلاق .خانه بازی شاپرک اهواز

کارگاه مادر و کودک خلاق. خانه بازی شاپرک اهواز کارگاه مادر و کودک خلاق. خانه بازی شاپرک اهواز کارگاه مادر و کودک خلاق. خانه بازی شاپرک اهواز

کارگاه مادر و کودک خلاق. خانه بازی شاپرک اهواز کارگاه مادر و کودک خلاق. خانه بازی شاپرک اهواز

کارگاه مادر و کودک خلاق

کودکان 2 تا 3 ساله

بازی با خمیر موجب رشد هماهنگی بین حرکات دست و انگشتان می شود و توانایی ماهیچه ها را افزایش میدهد.

این ماده برای بالا بردن آگاهی کودک درباره بافت ایده آل است.

بازی با خمیر بازی ضمن اینکه حس لامسه کودک را به کار می اندازد یک فعالیت خلاق نیز به شمار می آید و به پرورش نیروی تخیل و افزایش اعتماد به نفس کودک کمک می کند.

این امر حتی می تواند اولین گام به سوی فراگیری ارج نهادن به هنرهای تجسمی نظیر مجسمه سازی باشد.

لازم است بدانید که کشف آزادانه و منظم این ماده تا چه حد برای رشد فکری و خلاقیت کودک مهم است و ارزش احساساتی را که به این ترتیب رها می شوند تحسین کنید. تصور نکنید که اگر هر روز خمیر را به کودک بدهید او خسته خواهد شد. تکرار موجب تقویت یادگیری می شود و با هر تجربه جدید کودک چیز جدیدی یاد می گیرد که اساس محکمی برای تجربیات هنری سه بعدی او در آینده است.

بیان جمله های مناسب از طرف شما باعث می شود کودک روی تجربیات خود متمرکز شود. نظرات شما باید در مورد روند کار کودک باشد نه درباره ی زیبایی حجم ساخته شده. نظرات مفید به کودک می آموزد که او در حال یاد گرفتن چه چیزی است. به طور مثال :

* هرچه بیشتر خمیر را به جلو و عقب می غلتاتی بلندتر می شود.

* وقتی با غلطک روی خمیر حرکت می کنی خمیر صاف تر و صاف تر می شود.

* تو داری با انگشتت خمیر را فرم میدهی و آن را گود می کنی.

پسندها (2)

نظرات (1)

مامانیه سپهر
9 شهریور 92 10:55
سلام، خسته نباشید. کارگاه فوق العاده ای بود. حتی واسه مامان ها. من یکی که بهش احتیاج داشتم . از رفتن به دوران بچه گی خودم تا آموزش دادن به سپهر و یاد گرفتن درست کردم خمیر بازی . اینقد خوشم اومد که فرداش رفتم خمیر بازی گرفتم که در کنار خمیری که درست میکنم، اون خمیر رو هم داشته باشم. باز هم ممنونم. خییییییییییییییییییییلی زیاد.